עיצוב משרדים – חיפוש ובחירת החלל המתאים

החיפוש אחרי החלל שיתאים ויכיל את הפרוגרמה של החברה שלכם, יכול להיות מאתגר ביותר.

ולכן, חשוב לעשות עבודת הכנה ואם אפשרי, להיעזר במעצב פנים כבר מהשלב הזה.

בשלב הראשון יש להכיר ולבנות את הפרוגרמה שלכם;  להבין את הצרכים והרצונות שלכם, על פי סדר העדיפות הנכונה לכם, לפרט את כמות העובדים שיש כרגע בחברה, וכמובן לקחת בחשבון גם צמחיה עתידית. מיזה ניתן לגזור את כמות החדרים הרצויה לכם – לא תמיד זה ביחס ישר, מכיוון שיש עיסוקים ותפקידים שמצריכים חלל אופן-ספייס, או סוג של קבלת קהל, ויש גם מנהלים בימינו שאוהבים לשבת עם הצוות שלהם ולא בחדר נפרד סגור.

כמה חדרי ישיבות אתם צריכים, ומה גודלם? האם העובדים שלכם אוהבים לאכול בתוך המשרד את ארוחת הצהריים שלהם / מחוצה לו? האם אתם זקוקים לקבלת קהל , פינת המתנה, עמדת מזכירה?

מה הלקוחות שלכם או עובדי המשרד ייראו כשייכנסו בדלת הראשית של המשרד? האם יש לכם צורך בחדר ארכיון לטובת אחסון שלא בתוך החדרים?

כל הצרכים לעיל זקוקים למקום ראוי ונכון.

כמעצבת פנים, אני מלווה את לקוחותיי כבר מהשלב של חיפוש ואיתור הנכס המתאים להשכרה, ומכינה להם אופציות לתכנון על פי הנתונים שלהם. זוהי ההיתכנות לפי הפרוגרמה. לפי הבדיקה הראשונית שלי, לקוחותיי יכולים לדעת האם הנכס כמות שהוא מתאים להם, בגודל המקום ואופיו. וגם להסיק מכך האם החלל זקוק לשיפוץ כזה או אחר על מנת שיותאם לצרכיהם ולסגנון שירצו לשדר.

במקביל, הם יכולים לקבל תמונת מצב רחבה לגבי העלות – תועלת מהמקום, והמידע שאני מספקת להם משמש כקלף מיקוח מול משווקי הנכס.

בשלב זה אני מכינה להם גם אומדן עלויות שנותן מושג כמה השיפוץ יעלה ובכמה זמן ניתן לעשותו.

טיפים:

בעולם המשרדים של ימינו, בו כל מי שרוצה לגדול, רוצה שתהיה לו אופציה זמינה לכך, חשובה העתודה לגדילה במקום.

אחרי שנת הקורונה שפקדה אותנו, חשובה המודולריות והיכולת להתאים את החלל גם לימי מגיפה. ליצור אפשרות שהעובדים יעבדו חלקית מהבית במודל העבודה ההיברידית.

זה לא אומר שתצטרכו להישאר עם שטח לבן ריק ומשעמם, אלא שכרגע, עד נקודת הגדילה, או עד חזרת העובדים לעבודה פיזית במשרד, יכולה להיות במקום, למשל, פינת ישיבה א- פורמלית, לעובדים שרוצים להיוועץ אחד עם השני ולא מול המחשב או תאי טלפון אישיים, או חדר ישיבות פתוח לישיבה של ארבעה עד חמישה אנשים.

יש לבצע בעיקר הכנות של חשמל ותקשורת למקום הרצוי, ולהכין את כלל המערכות הנדרשות.

יש לשים לב לשטחים הציבוריים של בניין המשרדים, ומה הוא מספק – שירותים קרובים, במצב טוב וראוי, אם יש צורך במקלחון, לעובדים הרוכבים עם אופניים לעבודה. מקום טוב ראוי ובולט לשילוט וללוגו של החברה, פינת עישון, נגישות, פינת מרגוע שקטה, נישות אינטימיות ועוד.

 רוב החברות בימינו שוכרים את שירותיו של מעצבת פנים, לתכנון ועיצוב המשרדים החדשים. אני ממליצה  להכניס את המעצבת לתהליך , עוד לפני חתימת החוזה, כך אפשר גם לאמוד את סכום השיפוץ לפי נתוני השטח אל מול רצונות/חלומות החברה, וכך לנהל משא ומתן מול הנהלת בניין המשרדים, עם נתונים מספריים הקרובים למציאות, ובכך לחסוך הרבה כסף וכאב ראש כבר בשלב החיפוש.